Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-alger3.dz/jspui/handle/123456789/8376
Title: الدور الإستراتيجي للمسؤولية الاجتماعية للشركات في تحقيق ميزة تنافسية مستدامة
Other Titles: دراسة حالة شركة كوندور الكترونيكس
Authors: قلال, حمزة
Keywords: الشركات
المنافسة
المسؤولية الإجتماعية
Issue Date: 2022
Publisher: جامعة الجزائر3:كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية و علوم التسيير
Abstract: يهــدف البحــث إلى بحــث دور أبعــاد استراتيجية المــسؤولية الاجتماعيــة الــشاملة فــي الأداء الاســتراتيجي لتحقيــق الميــزة التنافــسية المــستدامة، واختيــرت شركة كوندور الكترونيكس للبحث على وفق منهج دراسة الحالة . وجاء اختيار هذه الشركة لسببين ، الأول وجود ممارسات ونشاطات اجتماعية فـي الـشركة قـد تكون الحجـر الأسـاس لـصياغة استراتيجية المـسؤولية الاجتماعيـة الـشاملة ، والثـاني هو قطاع نشاط الشركة الذي يتسم بمنافسة حادة سواءا بين الشركات الوطنية أو الشركات العالمية الناشطة في الجزائر ولق تم تحليل أداء الشركة باستعمال بطاقة الأداء المتوازن المستدام وذالك بالاعتماد على التقارير المقدمة من الشركة للفترة 2016-2020 وقد خرج البحـــث بمجموعـــة مـــن الاســـتنتاجات والتوصـــيات التـــي تتعلـــق بمـــساندة النـــشاطات الاجتماعية والبيئية المكونة للبعد الاجتماعي والبيئيلاستراتيجية المـسؤولية الاجتماعيـة الـشاملة مـن خـلال الأداء الاجتماعي والبيئي، إذ أظهرت النتائج مساندة الأداء الاجتماعي والبيئي للأداء الاقتصادي في تعزيز وإدامة الميزة التنافسية المستدامة. The research aims to examine the role of the overall social responsibility strategy dimensions in the strategic performance of sustainable competitive advantage, and selected Condor Electronic for Research on the case study method. The company's choice was for two reasons. The first was the existence of social practices and activities in the company, which may be the cornerstone for the formulation of a comprehensive social responsibility strategy. The second is the company's sector of activity, which is characterized by sharp competition between both national and international companies active in Algeria. The company's performance was analysed using a sustainable balanced scorecard based on the reports submitted by the company for the period 2016-2020. The research came out with a series of conclusions and recommendations concerning the support of social and environmental activities consisting of the social and environmental dimension of the company. economic performance in promoting and sustaining sustainable competitive advantage ". La recherche vise à examiner le rôle des dimensions globales de la stratégie de responsabilité sociale dans la performance stratégique de l'avantage concurrentiel durable, et a sélectionné Condor Electronic pour la recherche sur la méthode d'étude de cas. Le choix de l'entreprise s'explique par deux raisons. Le premier était l'existence de pratiques et d'activités sociales dans l'entreprise, qui peuvent être la pierre angulaire de la formulation d'une stratégie globale de responsabilité sociale. Le second est le secteur d'activité de l'entreprise qui se caractérise par une forte concurrence entre les entreprises nationales et internationales actives en Algérie. La performance de l'entreprise a été analysée à l'aide d'un tableau de bord durable basé sur les rapports soumis par l'entreprise pour la période 2016-2020. La recherche a abouti à une série de conclusions et de recommandations concernant le soutien des activités sociales et environnementales consistant en la dimension sociale et environnementale de l'entreprise. performance économique dans la promotion et le maintien d'un avantage concurrentiel durable
Description: 329ص.
URI: https://dspace.univ-alger3.dz/jspui/handle/123456789/8376
Appears in Collections:دكتوراه العلوم الاقتصادية والعلوم التجارية وعلوم التسيير

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
المذكرة النهائية قلال حمزة.pdf8.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.