Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-alger3.dz/jspui/handle/123456789/8277
Title: الأنماط القيادية لأستاذ التربية البدنية والرياضية وعلاقتها بدافعية الإنجاز لدى تلاميذ الطور الثانوي
Other Titles: دراسة ميدانية لبعض الثانويات في ولاية تبسة
Authors: بشوات, جمال
Keywords: التربية البدنية- التدريس
التعليم الثانوي
Issue Date: 2022
Publisher: جامعة الجزائر03: معهد التربية البدنية والرياضة
Abstract: تهدف الدراسة إلى التعرف على نوع العلاقة ب?ن الأنماط القيادية لأستاذ التربية البدنية والرياضية ودافع?ة الإنجاز الر?اضي لدى تلاميذ الطور الثانوي المنخرطين في الفرق المدرسية ، ولهذا الغرض استخدم الباحث المنهج الوصفي الارتباطي على ع?نة متكونة من 256 تلميذ من عدة ثانويات في ولاية تبسة وقد تم اخت?ارها بشكل عشوائي، ولجمع الب?انات استخدمنا مق?اس السلوك الق?ادي ومق?اس دافع?ة الإنجاز للدكتور محمد حسن علاوي ، بعد جمع النتائج ومعالجتها إحصائ?ا تم التوصل إلى و جود علاقة ارتباطيه ذات دلالة إحصائية ب?ن مختلف الأنماط القيادية ودافع?ة الإنجاز لدى تلاميذ الطور الثانوي Study aims to me Identify on me Type Relationship Among the leadership styles of the professor of physical education and sports achievement motivation Mathematics among secondary school students who are involved in school teams. That's why the purpose Use Finder curriculum descriptive associative on sample formed From 256 students from several high schools in Tebessa Province It was completed her choice randomly, and to collect data we used scale the behavior the leader and scale achievement motivation to the doctor Mohammed Hassan Allawi, distance plural Results and processed statistic It was completed reach to me And the quality Relationship Statistically significant correlation between different leadership styles and motive achievement at secondary school students objectifs de l'étude tome Identité sur moi Taper Relation Parmi les styles de leadership du professeur d'éducation physique et sportive accomplissement motivation Mathématiques chez les élèves du secondaire impliqués dans des équipes-écoles. C'est pourquoi le but Utiliser le Finder programme d'études descriptif associatif sur goûter formé De 256 élèves de plusieurs lycées de la province de Tébessa Il a été complété son choix au hasard, et de recueillir Les données Nous avons utilisé échelle le comportement le meneur et échelle accomplissement motivation Au Dr Mohammed Hassan Allaoui, distance pluriel Résultats et traité statistique Il a été complété atteindre tome Et le qualité Relation Corrélation statistiquement significative entre différents styles de leadership et motif la réalisation élèves du secondaire
Description: 245 ص.
URI: https://dspace.univ-alger3.dz/jspui/handle/123456789/8277
Appears in Collections:دكتوراه التربية البدنية والرياضية

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
د.1742.790.pdf8.47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.