Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-alger3.dz/jspui/handle/123456789/9647
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | بوطاوي, سليم | - |
dc.date.accessioned | 2024-04-24T08:14:10Z | - |
dc.date.available | 2024-04-24T08:14:10Z | - |
dc.date.issued | 2024-02-08 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.univ-alger3.dz/jspui/handle/123456789/9647 | - |
dc.description | 245 ص. | en_US |
dc.description.abstract | تهدف الدراسة إلى التعرف على مدى تأثيربين برنامجين بالألعاب المصغرة¬(6ضد 6) و (3ضد3) في تطوير بعض القدرات الهوائية، والمتمثلة في السرعة الهوائية القصوى المتقطعة، والقدرات اللاهوائية والمتمثلة، في القدرة والسعة اللاهوائية اللبنية لدى لاعبي كرة القدم تحت 19 سنة ومقارنة بينالطريقتين، ولهذا الغرض استخدمنا المنهج التجريبي، على عينة متكونة من 18 لاعب، تم اختيارها بالطريقة عمدية، من فريق شباب جيجل فئة أقل من 19سنة ، وتم تقسيم الفريق إلى مجموعتين تجريبيتين المجموعة الأولى متكونة من 12 لاعب تطبق البرنامج التدريبي(6ضد6) أما الثانية متكونة من 6 لاعبين فتطبق البرنامج التدريبي (3ضد3) ، والذي انجز خلال 8 اسابيع وعلى مدى 16 وحدة تدريبية ، حيث قام الباحث بتطبيق الاختبارات والمتمثلة في اختبار IFT 30/15 للسرعة الهوائية القصوى المتقطعة ، واختبارالجريء المكوكي الاسترالي المكيف في كره القدم من طرف كازولا (CAZORLA)للقدرة والسعة اللاهوائية اللبنية، ولجمع البيانات قمنا بإجراء الاختبار القبلي يلي ذلك تطبيق البرنامج التدريبي الرياضي المصمم من طرف الباحث ثم انهى ذلك بإجراء الاختبار البعدي ، وبعد جمع النتائج وتحليلها إحصائيا تم التوصل الى ان التدريب بالبرنامجين بالألعاب المصغرة¬لهما نفس التأثير أي يساهمان في تنمية وتطويرالسرعة الهوائية القصوى المتقطعة ، والقدرة والسعة اللاهوائية اللبنية. كما سمحت نتائج هذه الدراسة بمقارنة تاثيرات الاختبارات البعدية لكلتا الطريقتين التدريبيتين (6ضد6) و(3 ضد3 )ومن هذه النتائج يرى الباحث انه لاتوجد افضلية للبرنامج على اخر في تطوير السرعةالهوائية القصوى المتقطعة ، والقدرة والسعة اللاهوائية اللبنية The Object of the study aims to find out the effect ofBetween two programs' small sided games(6v6) and (3v3) In developingsome aerobic capacity And representedintermittent aerobic maximum speedand anaerobic capacity And representedin capacity and capacitance anaerobes lacticsoccer players have a category under 19 years old. In addition to the comparison between the two methods For this purpose, we used the experimental method. On a sample of 18 players, was chosen deliberately, From the Jijel Youth Club category under 19 years The team was divided into two experimental groups The first consists of 12 players who apply the training program(6v6) As for the second, consisting of 6 players, it applies the training program(3v3) ,Which was completed within 8 weeks and over 16 training units, Where the researcher applied the tests IFT 30/15 intermittent aerobic maximum speed, and test the bold Australian shuttle Air conditioning in footballby (CAZORLA) For capacity anaerobic lactic To collect the data, we conducted the pre-test that follows the application of the program The sports training program designed by the researcher and then finished it with a procedure The post test, and after collecting the results and analyzing themstatistically, it was reachedThe training in the two programs with mall sided games has the same effect, that is they contribute to the development intermitten aerobic maximum speed, and capacity anaerobic lactic. The results of this study also allowed By comparing the effects of post-tests For both training methods(6v6)and(3v3) From these results, the researcher finds thatThere is no preference for the program over another in development intermittent aerobic maximum speed, and capacity anaerobic lactic. L'étude vise à identifier l'étendue de l'effet entre deux programmes de jeux reduits (6v6) et (3v3) En développant certaines capacités aérobiques, La vitesse maximale aérobie intermittent,et Capacités anaérobies, Quelle est la capacité anaérobie lactique Pour les footballeurs de moins de 19 ans En comparant les deux méthodes, Pour cela, nous avons utilisé la méthode expérimentale, sur un échantillon de 18 joueurs, a été choisi intentionnellement, De l'équipe des jeunes de Jijel, catégorie moins de 19 ans, L'équipe a été divisée en deux groupes expérimentaux : le premier groupe était composé de 12 joueurs et a appliqué le programme d'entraînement (6 v 6). La deuxième équipe est composée de 6 joueurs et applique le programme d'entraînement (3 v 3). Qui s'est déroulé en 8 semaines et sur 16 unités de formation, Le chercheur a appliqué les tests représentés par le test IFT 30/15 Pour une vitesse maximale aérobie intermittent, Et le test adapté Australian Shuttle Bold en football par CAZORLA Pour la capacité anaérobie lactique, Pour collecter les données, nous avons réalisé un pré-test, suivi de l'application du programme d'entraînement sportif conçu par le chercheur, Puis il a terminé en effectuant le post-test, Après avoir collecté les résultats et les avoir analysés statistiquement, il a été conclu que la formation dans les deux programmes de jeux reduits, Ils ont le même effet En développement,la vitesse maximale aérobie intermittent,et la capacité anaérobie lactique. Les résultats de cette étude ont également permis de comparer les effets des post-tests pour les deux méthodes d'entraînement (6 v 6) et (3 v 3), A partir de ces résultats, le chercheur estime qu'il n'y a pas de préférence pour un programme plutôt qu'un autre en cours de développement, la vitesse | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة الجزائر3: معهد التربية البدنية والرياضة | en_US |
dc.subject | الألعاب الرياضية | en_US |
dc.subject | اللاعبين | en_US |
dc.subject | كرة القدم | en_US |
dc.title | دراسة مقارنة بين برنامجين بالألعاب المصغرة 6 ضد 6 و3 ضد 3 في تطوير القدرات الهوائية واللاهوائية لدى لاعبي كرة القدم | en_US |
dc.title.alternative | دراسة ميدانية على لاعبي كرة القدم أقل من 19 سنة | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | دكتوراه التربية البدنية والرياضية |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
د.1998.790.pdf | 5.29 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.