Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-alger3.dz/jspui/handle/123456789/9544
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبودوح, احمد-
dc.date.accessioned2024-01-07T09:43:43Z-
dc.date.available2024-01-07T09:43:43Z-
dc.date.issued2023-12-25-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-alger3.dz/jspui/handle/123456789/9544-
dc.descriptionص.404en_US
dc.description.abstractIt is indisputable that the issue of public service has taken on a political dimension. The measurement of its performance is linked to the indicator of popular satisfaction with the work of the local public authorities. Therefore, the public employee forms an important and pivotal part in these bets to achieve the goals of the service that he undertakes within the public service to which he belongs. But, the widening of the state’s intervention circle and the ramification of its tasks by the ramifications of the needs of society, individuals and groups, and the extension of its competencies from the center to the regions, has created an urgent need to search for meeting these needs locally, in order to save effort, time, means, and money. Therefore, it is the responsibility of local administration bodies, especially the governor, to improve public service in order to achieve citizen satisfaction. It is possible to reach this goal through the latter's standing on the nature and quality of the service provided, and his supervision over the local bodies in the administration, in addition to implementing the presidential and ministerial instructions given by the President of the Republic, and the ministers. This study indicates in its practical aspect to giving details of job performance in improving public service in the local administration - the governor as a model. Il est incontestable que la question du service public a pris une dimension politique. La mesure de sa performance est liée à l'indicateur de satisfaction populaire à l'égard du travail des pouvoirs publics locaux. Dès lors, l'agent public constitue une pièce importante et centrale dans ces paris pour atteindre les objectifs du service qu'il entreprend au sein de la fonction publique à laquelle il appartient. Mais, l'élargissement du cercle d'intervention de l'ةtat et la ramification de ses tâches par les ramifications des besoins de la société, des individus et des groupes, et l'extension de ses compétences du centre vers les régions, a créé un besoin urgent de rechercher ces besoins localement, afin d'économiser des efforts, du temps, des moyens et de l'argent. Par conséquent, il est de la responsabilité des organes de l'administration locale, en particulier du préfet (Wali), d'améliorer le service public afin d'atteindre la satisfaction des citoyens. Il est possible d'atteindre cet objectif grâce à la position de celui-ci sur la nature et la qualité du service rendu, et à sa tutelle sur les organes locaux de l'administration, ainsi qu'à l'application des instructions présidentielles et ministérielles données par le Président de la République, et les ministres. Cette étude indique dans son aspect pratique de donner des détails sur le rendement au travail dans l'amélioration du service public dans l'administration locale - le préfet (Wali) comme modèle. مما لا خلاف بشأنه أن موضوع الخدمة العموميّة أضحى يأخذ ب عُْدًا سياسيّا يرتبط قياس أدائه بمؤشّر الرّضا الشّعبي عن عمل السّلطات العمومية المحليّة، لذلك يشكل الموظف العمومي جزءًا مُهِمًّا ومحوريا في هذه الرهانات لتحقيق أهداف الخدمة التي يضطلع بها داخل المرفق العمومي الذي ينتمي إليه، غير ان اتساع دائرة تدخّل الدّولة وتشعّب مهامها بتشعّب حاجات المجتمع، أفرادا وجماعات، وتمدّد اختصاصاتها من المركز إلى الأقاليم، أفرز حاجة ماسّة إلى البحث عن تلبية هذه الحاجات محليّا، اقتصادا للجهد والوقت والوسائل والأم وال، لذلك يقع على عاتق هيئات الإدارة المحلية خاصة الوالي مسؤولية تحسين الخدمة العمومية من أجل تحقيق رضا المواطن ويتسنى الوصول لهذا الهدف من خلال وقوف هذا الأخير على طبيعة الخدمة المقدمة وجودتها، و رقابته على الهيئات المحلية في الإدارة إلى جانب تنفيد التعليمات الرئاسية والوزارية المسداة من طرف ورئيس الجمهورية، والوزراء وتشير هذه الدراسة في جانبها التطبيقي إلى إعطاء تفاصيل الأداء الوظيفي في تحسين الخدمة العمومية بالإدارة المحلية –الوالي أنموذجا .en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة الجزائر3: كلية العلوم السياسية والعلاقات الدوليةen_US
dc.subjectالأداء الوظيفي – الإدارة المحلية -الواليen_US
dc.subjectالاداء الوظيفي - الخدمة العمومية -الولايةen_US
dc.titleأثر الأداء الوظيفي في تحسين الخدمة العمومية الإدارة المحلية : والي الولاية أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:دكتوراه العلوم السياسية والعلاقات الدولية



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.