Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-alger3.dz/jspui/handle/123456789/9508
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمعيرش, توفيق-
dc.date.accessioned2023-11-13T10:05:09Z-
dc.date.available2023-11-13T10:05:09Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-alger3.dz/jspui/handle/123456789/9508-
dc.description121 ص.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى التعرف على العلاقة بين إتجاهات أساتذة معاهد التربية البدنية والرياضية نحو أوقات الفراغ وممارسة أنشطة السياحة الرياضية، حيث اعتمدت هذه الدراسة على عينة قدرت بـ 254 مفردة إحصائية شملت أساتذة من بعض معاهد التربية البدنية والرياضية، تم اختيار العينة بطريقة عشوائية، وذلك بالاعتماد على المنهج الوصفي المسحي، وقد استخدمنا في دراستنا الاستبيان كأداة للدراسة الخاصة بجمع البيانات والذي يعد الأداة الرئيسية في البحث، وقد توصل الباحث إلى النتائج: توجد علاقة ارتباطية ذات دلالة إحصائية بين إتجاهات أساتذة معاهد التربية البدنية والرياضية نحو أوقات الفراغ وممارسة أنشطة السياحة الرياضية. توجد علاقة ارتباطية ذات دلالة إحصائية بين البعد المعرفي وممارسة أنشطة السياحة الرياضية في أوقات الفراغ. توجد علاقة ارتباطية ذات دلالة إحصائية بين البعد السلوكي وممارسة أنشطة السياحة الرياضية في أوقات الفراغ. توجد علاقة ارتباطية ذات دلالة إحصائية بين البعد الانفعالي وممارسة أنشطة السياحة الرياضية في أوقات الفراغ This studyaimed to identify the attitudes of teachers of the institutes of physicaleducation and sports towardsleisure time to practice sports tourismactivities, as thisstudyrelied on a sampleestimatedat 254 statistical items thatincludedteachersfromsome institutes of physicaleducation and sports, the samplewaschosenrandomly, depending on the method The descriptive survey, and weused in ourstudy the questionnaire as a tool for the study of data collection, whichis the main tool in the research, and the researcherreached the results: o There is a statisticallysignificantcorrelationbetweenuniversityprofessors' attitudes towardsleisure time and sports tourismactivities. o There is a statisticallysignificantcorrelationbetween the cognitive dimension and sportstourismactivities. o There is a statisticallysignificantcorrelationbetween the behavioral dimension and sportstourismactivities. o There is a statisticallysignificantcorrelationbetweenemotionalcounting and sportstourismactivities. Cette étude visait à identifier la relation entre les attitudes des professeurs d'instituts d'éducation physique et sportive à l'égard du temps libre et la pratique d'activités de tourisme sportif. Cette étude s'est appuyée sur un échantillon estimé à 254 éléments statistiques qui incluaient des professeurs de certains instituts d'éducation physique et sportive. L'échantillon a été choisi de manière aléatoire, en s'appuyant sur la méthode d'enquête descriptive, dans notre étude, nous avons utilisé le questionnaire comme outil d'étude pour la collecte de données, qui est l'outil principal de la recherche. Le chercheur est arrivé aux résultats suivants: Il existe une relation statistiquement significative entre l'attitude des professeurs des instituts d'éducation physique à l'égard du temps plein et la pratique du tourisme sportif. Il existe une relation statistiquement significative entre les innovations et la pratique du tourisme : le tourisme sportif est actif pendant les loisirs. Il existe une relation statistiquement significative entre le comportement et la pratique, et le tourisme de santé est actif pendant les loisirs. Il existe une corrélation statistiquement significative entre les mesures émotionnelles et la pratique du tourisme pendant les loisirsen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة الجزائر3: معهد التربية البدنية والرياضةen_US
dc.subjectالتربية البدنيةen_US
dc.subjectالسياحة الرياضيةen_US
dc.titleاتجاهات أساتذة معاهد التربية البدنية والرياضية نحو ممارسة أنشطة السياحة الرياضية في أوقات الفراغen_US
dc.title.alternativeدراسة ميدانية لدى بعض أساتذة معاهد التربية البدنية والرياضية بالجزائرen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:دكتوراه التربية البدنية والرياضية

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
د.1962.790.pdf8.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.