Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-alger3.dz/jspui/handle/123456789/9456
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | عامر, طارق | - |
dc.date.accessioned | 2023-10-11T13:45:42Z | - |
dc.date.available | 2023-10-11T13:45:42Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.univ-alger3.dz/jspui/handle/123456789/9456 | - |
dc.description | 272 ص. | en_US |
dc.description.abstract | تسعى دراستنا للاستفادة من النظرية السينمائية أولا : كتأسيس لسميولوجيا سينمائية تبحث وتراعي خصوصيتها ، وفي فهمها أكثر كتمفصل عن السيميولوجيا العامة السوسيرية المثقلة والمحملة بالإبعاد اللسانية ، هذا النقد يهدف الى تأسيس صورة جديدة للسينما متحررة من ربقة النسق المغلق ، فالسينما تفكر عبر الصورة ، فموضوع المرأة كتشكيل بصري نحاول أن نفهمه كمتعدد لتشكسل الكل السينمائي ، وفي عملية سرد سينمائي وفق موضوع وغياب عبر الحضور في فيلمي " الوهراني " و " ماوراء المرآة " لنادية شرابي Notre étude cherche à bénéficier de la théoriecinématographique d'abord : comme l'établissement d'une sémiologie cinématographique qui examine et prend en compte sa spécificité, et en la comprenant davantage comme un détail de la sémiologie générale suisse, alourdie et chargée de dimensions linguistiques. vise à établir une nouvelle image du cinéma libéré des carcans d'un système fermé. Le cinéma pense à travers l'image, donc le sujet de la femme est une formation. Visuel, nous essayons de l'appréhender comme une multiplicité d'ensembles cinématographiques, et ce faisant de narration cinématographique selon le thème et l'absence à travers la présence dans les films " Al-Wahrani " et " Au-delà du miroir " de Nadia Sharabi. Our study seeks to benefit from cinematic theory first: as an establishment of a cinematic semiology that examines and takes into account its specificity, and in understanding it more as a detail of the general Swiss semiology that is burdened and laden with linguistic dimensions. This criticism aims to establish a new image of cinema freed from the shackles of a closed system. Cinema thinks through the image, so the subject of women is a formation. Visual, we try to understand it as a multiplicity of cinematic wholes, and in the process of cinematic narration according to theme and absence through presence in the films "Al-Wahrani" and "Beyond the Mirror" by Nadia Sharabi. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة الجزائر3: كلية علوم الإعلام والإتصال | en_US |
dc.subject | السينما | en_US |
dc.subject | الأفلام السينمائية | en_US |
dc.subject | المرأة | en_US |
dc.title | حضور المرأة في الخطاب السينمائي الجزائري | en_US |
dc.title.alternative | تحليل سيميولوجي لفيلمي " الوهراني " و" ماوراء المرآة " | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | دكتوراه علوم الاعلام والاتصال |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Mémoire finale.pdf | 12.28 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.