Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-alger3.dz/jspui/handle/123456789/8299
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorنايت قاسي, ليلة-
dc.date.accessioned2023-03-02T12:49:20Z-
dc.date.available2023-03-02T12:49:20Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-alger3.dz/jspui/handle/123456789/8299-
dc.description186ص.en_US
dc.description.abstractعلى الرغم من الاهتمام المتزايد بالتفاعل بين الدين وسلوك المستهلك في كثير من الأبحاث إلّا أن الأبحاث المتعلقة بالمستهلكين المسلمين نادرة، حيث أن الدراسات السابقة قد أقرّت بتأثير الإشارات الرمزية في الاتصالات التسويقية إلاّ أنها تتجاهل دور الاشارات الرمزية الدينية، وبالاعتماد على نظرية التفاعل الرمزي تفحص هذه الدراسة كيفية تأثير وجود الاشارات الرمزية الدينية على غلاف المنتج على اختيار المستهلك المسلم كما تفحص هذه الأطروحة كيف يختلف التأثير كون المستهلك المسلم في بلد مسلم أو غير مسلم، وأيضا تسلط الضوء على الدور الهام الذي تلعبه الإشارات الرمزية الدينية في تصميم التعبئة والتغليف للمنتجات في الأسواق الإسلامية . Malgré l'intérêt croissant pour l'interaction entre la religion et le comportement des consommateurs dans de nombreuses recherches, la recherche liée aux consommateurs musulmans est rare, car les études antérieures ont reconnu l'influence des signaux symboliques dans les communications marketing, ils ignorent le rôle des signaux symboliques religieux et en fonction de La théorie de l'interaction symbolique examinant celles-ci L'étude comment la présence de signaux symboliques religieux sur la couverture du produit affecte la sélection du consommateur musulman, car cette thèse examine comment l'effet varie puisque le consommateur musulman est dans un musulman ou non-musulman pays, et souligne également le rôle important que jouent les signaux symboliques religieux dans la conception de la mobilisation et de l'emballage des produits sur les marchés islamiques. Despite the increasing interest in the interaction between religion and consumer behavior in many research, research related to Muslim consumers is rare, as previous studies have recognized the influence of symbolic signals in marketing communications, they ignore the role of religious symbolic signals, and depending on the theory of symbolic interaction examining these The study how the presence of religious symbolic signals on the cover of the product affects the selection of the Muslim consumer, as this thesis examines how the effect varies since the Muslim consumer is in a Muslim or non -Muslim country, and also highlights the important role that religious symbolic signals play in the design of mobilization and packaging of products in Islamic markets.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة الجزائر3:كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية و علوم التسييرen_US
dc.subjectالمستهلكونen_US
dc.subjectالمسلمونen_US
dc.subjectالعلامات والرموزen_US
dc.titleأثر الإشارات الرمزية الدينية على إختيار المستهلك المسلمen_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:دكتوراه العلوم الاقتصادية والعلوم التجارية وعلوم التسيير

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
س.1564.33.pdf3.89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.