Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-alger3.dz/jspui/handle/123456789/8236
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | عوينتي, هواري | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-22T13:35:07Z | - |
dc.date.available | 2023-02-22T13:35:07Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.univ-alger3.dz/jspui/handle/123456789/8236 | - |
dc.description | 255 ص. | en_US |
dc.description.abstract | This study made it possible to identify the effect of the proposed traditional program and the usual traditional program on the development of coordination, balance and certain basic motor skills, as well as a comparison between them. The research population includes 102 elementary school students, it was selected by the deliberate method, the basic research sample was 62, and then divided by a simple random method into two experimental and control groups, With 31 high , 15 men and 16 girls for each group, the test was then chosen to stand on the balance test and the number circuit test, and the TGMD test battery., Then statistical processing was performed at the 'Using Statistical Laws IBM SPSS Edition 19 In light of the results of the measurements, then draw the following conclusions: - The proposed program was positive compared to the regular program and therefore it is recommended to use it. Cette étude a permis d'identifier l'effet du programme traditionnel proposé et du programme traditionnel habituel sur le développement de la coordination, de l'équilibre et de certaines habiletés motrices de base, ainsi qu'une comparaison entre eux. La population de recherche comprend 102 élèves de l'école élémentaire, il a été sélectionné par la méthode délibérée, l'échantillon de recherche de base était de 62, puis divisé par une méthode aléatoire simple en deux groupes expérimentaux et témoins ,Avec 31 élevés, 15 hommes et 16 fillettes pour chaque groupe, le test a ensuite été choisi pour se tenir sur le test du d'équilibre et le test des circuits numérotés, et la batterie de test TGMD., puis un traitementstatistique a été effectué à l'aide des lois statistiques IBM SPSS Edition 19 ? la lumière des résultats des mesures, puis tirer les conclusions suivantes:- Le programme proposé était positif par rapport au programme ordinaire et il est donc recommandé de l'utiliser. جاءت هذه الدراسة الى التعرف على أثر البرنامجالمقترح و التقليدي الاعتيادي على تنمية التوافق و التوازن و بعض المهارات الحركية الاساسية و المقارنة بينهما ،وقد استخدم الطالب الباحث المنهج التجريبي ذو التصميم التجريبي للمجموعتين المتكافئتين (ضابطة و تجريبية) ذات القياس القبلي و البعدي، وقد تحدد مجتمع البحث ب 102 تلميذ من مدرسة يغمر اسن الابتدائية بمقاطعة مسرغين ،أما عينة البحث فقد ثم اختيارها بالطريقة العمدية عينة البحث الاساسية 62 وثم تقسيمهم بالطريقة العشوائية البسيطة الى مجموعتين تجريبية و ضابطة وبواقع 31 تلميذ 15ذكور و 16 إناث لكل مجموعة ، وقد ثم اختيار اختبار الوقوف على المشط لعنصر التوازن و اختبار الدوائر المرقمة لعنصر التوافق ،أما بطارية الاختبار المعتمدة فيما يخص المهارات الحركية الاساسية فهي اختبار TGMD ، ثم إجراء المعالجة الاحصائية باستخدام القوانين الاحصائية IBM SPSSطبعة 19وفي ضوء نتائج القياسات و تحليلها و مناقشتها وفي حدود خصائص مجتمع البحث ثم التوصل الى اهم الاستنتاجات التالية : - البرنامج المقترح كان ايجابي مقارنة مع البرنامج الاعتيادي ولذلك يوصى باستعماله | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة الجزائر03: معهد التربية البدنية والرياضة | en_US |
dc.subject | الألعاب الحركية | en_US |
dc.subject | التعليم الابتدائي | en_US |
dc.title | اقتراح برنامج تعليمي للألعاب الحركية معد لتنمية صفتي التوافق والتوازن وبعض المهارات الحركية الأساسية لدى تلاميذ الطور الابتدائي الصف الأول | en_US |
dc.title.alternative | دراسة تجريبية بمدرسة يغموراسن مقاطعة سرغين وهران | en_US |
dc.type | Other | en_US |
Appears in Collections: | دكتوراه التربية البدنية والرياضية |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
د.1520.790.pdf | 16.32 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.